The countdown

På söndag smäller det! Då är det sista dagen att skicka in ansökan till Högskolan/Universitetet till hösten!
Och här står jag och trampar mellan tre olika skolor. Vad jag vill studera är jag numera rätt så säker på; Sjuksköterska + Franska, kanske lite historia (eftersom det är spännande) och så funderar jag även på Internationella Relationer. Franskan, historian och Internationella relationer är fristående kurser, Franskan kan jag läsa samtidigt som Sjuksköterska programmet,då det är en kurs på 15 hp, medan de två andra kurserna kanske man får ta en pause från sitt pågående program, då de är 30 hp.
Men som sagt, det är jag inte säker på. Franskan är visserligen bra om jag vill iväg med läkare utan gränser, dessutom är det ingen kurs jag söker till hösten. Tänkte komma in i pluggandet lite först innan jag tar på mig en språkkurs! OM jag väljer Franskan, så blir det sammanlagt 45 hp.
Nu gör jag det verkligen! Jag tänker plugga vidare, och det är så skönt att inte ha någonting som binder mig. Ingen pojkvän, ingen lägenhet, ingen hund, inga barn... Jag kan verkligen flytta vart jag vill i Sverige, och jag tänker minsann utnyttja det! Speciellt när det börjar bli dags med utlandsstudierna!

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0