Jag orkar inte längre.

Plötsligt vet jag inte vad jag vill längre. Det slog mig bara, när jag skulle skriva min engelska College application uppsatts. Var kommer jag att vara och göra om 10 år? Kommer jag att vara lycklig om jag nu väljer att plugga vidare inom det Grafiska, eller kommer jag att ha misslyckats totalt och ångra att jag inte blev sjuksköterska, läkare, polis, veterinär eller politiker? Jobba med mänskliga rättigheter.
   Jobba med reklam. Är det vad jag vill? Just nu vet jag inte. Det är roligt, men är det bara en hobby eller kommer jag fortfarande tycka om det när jag närmar mig 40, 50 eller 60? Enligt SYON kommer min generation att byta karriär 5 - 7 gånger under våra liv. Synd bara att man måste ha en högskoleutbildning för alla de yrken jag är intresserad av.


Bild: Tagen vid Vomb sjön utanför Sjöbo igår när vi körde hem till Svalöv.
Jag visar Oscar och Jessica hur kul det är att plocka ihop en bukett och tända eld på!
//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0