Each day is a gift and not a given right.

Jag hatar meningen "Passa på medan du är ung!" 

  Passa på att resa medan du kan, passa på att plugga medan du kan, passa på att göra dit och dat medan du är ung nog. Jaha? När kan man inte göra allt detta då? När är man "för gammal" för att inte kunna plugga och för att inte kunna resa?
   Jovisst är det kanske lite svårt att dra ut och backpacka när man har ett barn, men det finns väl andra resor man kan göra?
   Plugga kommer man alltid att kunna göra, visserligen förstår jag skräcken i att säga upp sig från sitt fasta jobb med fast inkomst och påböra något nytt. Därför tänker jag aldrig bli fast antälld! Jag vill kunna välja när och var jag vill jobba. Tanken på att stanna på samma jobb i 40 år är skräckinjagande!
  Med tusen tankar i huvudet på vad jag vill göra innan jag är 30, ligger jag och stirrar i taket. Att vara ung på 2000-talet är inte lätt...

Speciellt när alla tjatar på en om hur man ska passa på nu. Hur folk man gick i skolan med skaffar barn och gifter sig! Hur folk i min ålder snart har avslutat sina tre år på universitetet och skaffar fast anställning.
Jag ångrer inte mina två år i USA och jag vill uppleva mer av resandet, samtidigt som jag inte vet om jag vill plugga först.

Jag är 22 år. Jag hinner nog med det mesta om jag vill.

Rebecca & Rebecca

Tågkupén från Berlin
//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0