Back to one

Sitter ensam i mitt tomma rum. Pappa och Jesper hämtade alla mina saker idag, imorgon lämnar jag Fridhem. Det är väldigt blandade känslor över det. Jag är tillbaka på ruta ett. Hemtjänsten i sommar, hösten ett stort frågetecken.
  När jag tog min sista dusch ikväll, så kom jag att tänka på morgondagens kliniska städning. Och då badrummet blir översvämmat så fort man duschar, kom jag på den smarta ideén att tvätta badrummet när jag ändå stod i  duschen!
   Så där stod jag, i min nakenhet och håret fyllt med balsam, och skrubbade väggar, golv, toalett och handfat så rent jag bara kunde med den ynka svamp jag hade. Det droppar från taket och det rinner längst väggarna och på golvet ligger halva Atlanten, men det är rent. Och tomt.
Imorogn avslutas ännu ett kapitel.

........................

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0