One way or another

Här är det lika tyst som i kyrkan en tisdag kväll. Grejen är att det händer inte allt för mycket med mitt liv just nu.
Det har visserligen varit två studentfester, som var jävligt roliga!
  Ståendes på trottoaren, blickandes på alla glada studenter uppe på flaken, får en att längta tillbaka till den där dagen för tre år sedan.

Kvar står jag och trampar vid samma jävla vägskäl som för tre år sedan. Visserligen har jag kommit till en ny korsning, då jag tog vägen genom USA och folkhögsklan. Nu är det en ny korsning, där jag måste välja mellan att börja plugga, resa, jobba osv.
Men just nu har jag i alla fall bestämt mig för en sak, kommer jag inte in på Beckmans så ska jag nog inte börja plugga i år. De andra skolorna jag sökt kan jag lika gärna komma in på nästa höst. Beckmans är ju sjukt svårt, mina förväntningar är inte alls särskilt höga. Jag vill resa. Och jobba. Därför har jag tagit detta lilla beslut för att kunna bestämma mig.
Kanske.

//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Amanda

det lät bra, min vän! Det händer inte så mycket kul i mitt liv heller, så snart får du fan komma hit och då går vi ut!

2012-06-14 @ 16:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0