Hard life

Ikväll har jag minsan jobbat igen. Med Amanda och Linda. Det roligaste var nog när jag bemöttes med en choklad pudding spya på första besöket. Höjdpunkten var förmodligen, när jag ett par timmar senare, kom ner till en annan som hade spytt ner hela sängen.
  Förutom analblödningar, så är spyor verkligen det värsta jag vet inom vården! Lukten, konsistensen, och hur det, oavsett hur mycket man än gnuggar och skurar, lyckas sätta sig precis på alla de trånga ställena i en rullstol och bestämma sig för att stanna där!
  Imorgon börjar vi alla tre klockan sju på morgonen. Alltid lika roligt när man har en 14 - 22 tur och dagen efter jobbar 7-16. Men eftersom det inte alltid är så ska man väl inte klaga! Nej, många av mina kompisar har ju inte ens ett jobb att klaga över.
Min hund Grynet har verkligen inget jobb att klaga över!

 

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0