Världen snurrar vidare och här står jag

Ute på ängen ställer jag mig och börjar snurrar runt, runt runt. Jag stirrrar först ner i marken, sedan böjer jag huvudet bakåt och låter det sväva fritt i snurrandet. Blått och vitt vimmlar runder framför mina ögon och jag snurrar och snurrar. Jag vill inte stanna, vill inte sluta, vill fortsätta sväva. Snurrar och snurrar. 
  Jag trampar ner min högra fot och stannar tvärt. Där står jag, mitt på ängen och världen fortsätter att snurra. Den går runt och runt och vilken väg jag än väljer att ta, tar jag den med stapplande steg. Vilken väg jag än tar, kommer jag tillslut att lägga mig ner och se himlen snurra vidare.
 

//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Nina

Fin header rebecca! har du gjort den själv? jag måste också fixa en ny men har noll ideer.

2012-04-22 @ 17:17:40
URL: http://ninacronholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0