April 17

Skrev detta i förrgår men klickade väl på fel knapp och sparade bara inlägget ;)

Just nu sitter jag och pluggar med in granne och kompis Amanda. Novellskrivande och ämnet är fruktan, eller rädsla. En short story på engelska är det rättare sagt som ska bli gjort.
Just nu har jag kört fast men det lossnar nog snart. För övrigt vet jag inte vad jag ska göra, så är lika bra att fortsätta att skriva. Ansökning.se stängdes igår vid midnatt och nu är det bara till att hålla tummarna! Jag sliter vidare med mina arbetsprover till Stockholm, tvivlar på om jag ska tvivla på att komam in eller inte. Vad är chansen liksom? Dessutom ligger den där oföränderliga klumpen kvar som inte vill ge med sig. Den där klumpen som hela tiden vill överallt och hit och dit utan att riktigt kunna bestämma sig, ni vet, väljer jag rätt? Vad skulle jag göra annars? Kommer jag lyckas inom detta osv. Nej, nu kör vi på detta! I värsta fall får jag väl hoppa av! Norrköping och Stockholm är det rättare sagt som gäller för mig. Tog bort Växjö, orkade inte göra arbertsprover dit, och Malmö har jag förstås kvar, även om jag inte skickar in några. Var tydligen inte suuuuper viktigt!
Nej, tillbaka till novellen!
Höres

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0