Torsdag.

Igår blev jag minsan ovän med en man som jobbade på 7eleven. Jag skulle tanka, och så hade jag en skraplott där det var 25 dollar på, så jag gav mannen den och sa att jag ville ha bensin i pump 7. Jaja, sa han. Jag hade även en 20 lapp i handen som jag skulle köpa cigg åt Natalina för, så jag sa att för den här 20an ska jag ha ett paket ciggaretter.
  Jag får ett paket cigg och en lottosedel och en tia tillbaka. Då är det tydligen en tavla med lotterna på, och så trodde han att jag skulle ha lott nummer 7. Jag lyckades förklara att jag skulle ha 25 dollar i pumpen, och för 20 i min hand ett paket cigg för 4 dollar! Så jag ger tillbaka lotten och tian, av någon anledning. Sen får jag då 20 dollar i handen, vilket var lite konstigt, och så går jag ut och får bara 10 dollar bensin! Nu saknar jag liksom 10 dollar, så jag går in igen och försöker förklara för mannen (notera, han = urkass på engelska) att han gav mig 10 dollar för lite. Säkert i missförståndet med lottosedeln, då jag gav tillbaka min 10 igen.
Efter att ha argumenterat i tio minuter, avbryter en man som står i kö bakom mig, och hjälper oss reda ut det.
  Han skriver ner på en lapp och konstaterar att jag har rätt, han är skyldig mig tio dollar. Mannen fattade tydligen inte vad jag menade när jag förklarade att jag skulle ha 25 i pumpen, och bara fick 10 istället. Han pekade på min hand och sa att jag hade 20 dollar där! Ja, men de 20, plus ciggen plus bensinen är 35, och jag hade 45! Pfft! Aja, jag fick tillbaka mina pengar och fick några sura blickar från den där mannen. Inte konstigt, jag praktiskt taget dumförklarade honom ett antal gånger i mitt försök att få tillbaka mina 10 dollar!
Jätte intressant, ja jag vet! Men efteråt så åkte vi till House of Wings och sjöng Kareoke
//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Mamma

Heja heja tur du inte gav dig.

2011-05-05 @ 19:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0