Svenskan är vackert!

Idag har jag fått reda på att mamma längtar tills jag kommer hem, men vill inte att jag ska bo hemma för länge. Det vill inte jag heller, och förhoppningsvis flyttar jag till hösten! Jag har även insett att jag kommer att avlida lite smått hemma, då jag de senaste två åren har haft nästintill obegränsad tillgång till en egen bil. Hemma kommer vi att vara fyra personer som delar på en moped och en bil. Då bara tre av oss har körkort, varav två jobbar i byn, så tar väl Anna moppen och Mamma bilen till sina jobb, medan jag och Jesper är stuck in Town!
Jag såg även "Flickan som lekte med elden" ikväll, då jag fick jobba sent, väldigt sent, och insåg att svenska språket är mycket vackert! Jag insåg sedan att det kommer att vara väldigt konstigt att gå på en gata och bara höra svenska! Det har även Simon konstaterat att det är! Huh! Nu är det minsan bara 5 veckor kvar!

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0