Mer pengar åt ingenting!

Jag skulle tanka bilen igår, och i min lilla stressiga tillvaro så glömde jag nog att stänga av motorn till bilen när jag parkerade bredvid pumpen.
   Eftersom jag tänkte fulla hela tanken full, så satte jag bara i handtaget i hålet och lämnade det åt sig själv, medan jag hoppade tillbaka in i bilen för att trixa med GPS:n, jag menar... Pumpen kommer ju att stanna när den når fullt ändå.
  Jag hör hur det klickar till, ett tecken på att tanken är full, men fortsätter med GPS:n, då jag vet att pumpen ska ha stannat. Plötsligt kommer mannnen som står vid pumpen framför mig kutandes mot min bild och stänger av min pump. En förrivrad mig öppnar dörren och mannen säger att det rann över. På marken ser jag en sjö av bensin och med lite vemod lyfter jag blicken mot pristavlan för att konstatera att jag är mannen evigt tacksam!
45 dollar i bensin, då jag skulle ha betalat ca 30 eller mindre...
Detta var första gången jag tankar med motorn igång och lämnar pumpen åt att sköta sig själv! Hmpf!

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0