Dan före dan

Imorgon åker jag. Efter nästan två år i Virginia så jobbar jag nu min sista dag som au pair. Eller nja, inte helt kanske. Jag har fortfarande fyra dagar kvar sen när jag kommer tillbaka efter min resemånad, men jag ser inte de dagarna som att jobba, snarare som min absolut sista tid i landet, familjen och med Ashley. Och sista chansen att packa!
Imorgon börjar min tre och en halv veckas resande i landet. Vi börjar med att dra till den sydligaste punkten i hela USA, nämligen Key West, Florida. Efter det flyger vi västerut mot Los Angeles kända gator och kvarter. Där kommer vi att spendera några dagar innan vi möter upp en grupp som vi kommer att resa med. Med denna grupp kommer vi att ta oss från LA, ner mot San Diego, vidare mot Öknen och lite nationalparker, jag kommer bla. att få se Mohave öknen igen. Jag kommer åter att få uppleva "The famous strip of Las Vegas", denna gången med folk i min egna ålder. Vidare mot mer camping runt om i vildmarkerna, mot Grand Canyon, där det förväntas Hicking! Förhoppningsvis ramlar vi inte ner för några stup den här gången heller!
   Vi kommer sedan att åka uppåt mot Yosmeit National Park och se The Redwood threes, de där enormt höga träden som jag har drömt om att få se ända sedan jag kom hit!
  Resan avslutas med någon dag i San Fransisco och en tur ner längst Kustvägen, mot Mailbou. Sedan kommer vi att bli avsläppta i LA igen, där vi säger adjö till Natalina och stannar i två nätter innan det är dax för mig att dra hemmåt.
Jag känner mig redo! Jag har en sovsäck, kläder, alla nödvändigheter så som Första hjälpen kit, kläder, gympaskor, smink, pengar, handdukar, en nackkudde, dock ingen riktig kudde! Jag har även inget underlag, så jag hoppas att vi inte sover på någon stenig mark! 
  Men kudde och underlag är inte så viktigt tycker jag! Jag kan ta en av handdukarna och sova på och använda min ryggsäck som kudde!

Hejsan nack och ryggskott!

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0