I dono...

Idag hade jag mitt första psykiska meltdown... Jag var bara sur och irriterad större delen av kvällen! Blev pissed på Marina för att hon inte smsade mig om när de skulle till target och varför hon inte sa att hon kunde hämta mig etc. Jag var sur på Natalina för att hon var sur på mig för att jag var sur på bussen hem och inte ville byta säte med henne och jag klarade inte av att hålla det inne så jag skickade en massa dumma sms till dem. Sedan tog jag en lång runda med Daisy och funderade över va fan jag var sur på dem för, de har väl aldrig gjort mig någonting!? Sen slog det mig plötsligt!!! Mitt MVG i psykologi flög upp och bankade vett i skallen och lika klart som månen en molnfri natt insåg jag plötsligt att jag drabbats av separationsångest! Den ångest man får i slutet av nian, i slutet av gymnasiet, i slutet av vad som helst i samband med relationer och som gör att man börjar bråka med folk för att det ska bli lättare att ta farväl! För är man ovänner skiter man i vilket! Men jag vill inte bråka med mina underbara vänner! Jag vill inte skiljas från dem heller! Jag vill inte åka hem!
Jag vet inte hur jag ska skriva detta på ett sätt så att folk förstår, men detta är skitjobbigt! Jag har varit borta i två år! I två år! Mycket har hänt hemma och jag har missat det! Men inte en chans i världen att jag ångrar mina år här! Men vem fan har jag hemma?! Jag har ingen att prata med! Ingen!
De senaste två årens upplevelser delas med mitt liv här, i amerika! Hemma kommer jag att berätta om allt jag har varit med om! Men vem orkar lyssa på allt och mer än i några minuter den första dagen? Och vem kommer att förstå? Inte många har sett New Yorks skyskrapor, käkat twinkies och åkt skräckinjagande bergochdalbanor. Inte många har kommit in i samhället som vi har gjort och inte många har fått chansen att ta kol på dessa stereotypes av amerika. 
 Jag har till och med en kompis som inte vill att jag ska prata om USA när jag kommer hem och en annan som undrar om jag kommer att skryta om att jag varit i USA!? Va fan!? Skryta? Bara för att jag var den som åkte? Jag skiter i alla fester och shoppingturer och resor och festivaler och Kiviksmarknader som jag har missat! Jag sktier fullständigt i dem! För ja, jag var den som var modigast! Jag var den som ville och det var jag som tog steget! Steget ut i världen och det är jag jäääävligt stolt över! Okey, alla vill inte iväg, men ändå?  
  Men jag har ett liv här nu. Jag har underbara kompisar och jag har en ny familj och jag älskar dem allihopa!
Jag insåg allt detta när jag var ute och gick med Daisy och jag bara satte mig pladask ner mitt på trotoaren och bara tjöt och tårarna sprutade!
Tillslut gick jag hem och fick en kram av Randy och ringde till Marina och bad om ursäkt. Hon förstod, hon sa att dom anat att det var något! Vilka fina vänner jag har :)


//Rebecca

Kommentarer
Postat av: du vet vem :P

jag finns där alltid för dig och vi har ju minnen som sagt inte många som kan säga de sett NYC men det kan vi och kan prata om det, kan säga jag saknade med dina kompisar när jag kom hem, de var underbara, jag ville bara tbx dit inte vara i tråkiga sverige :( men hjärtat glöm aldrig jag finns här 4ever and ever ok love ya <3

2011-03-29 @ 05:36:23
Postat av: Anonym

Jag förstår verkligen hur du känner Rebecca, fullt ut! Det kommer efter ett tag kännas bra här hem på något sätt, även om det är svårt! Take Care, du kommer ha kul hemma med sen, efter ett tag... Ses i sommar när jag hälsar på!

2011-03-29 @ 17:20:15
URL: http://emeliesvendsen.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

vet precis hur du kanner rebecca...jag langtade hem efter spanien men nar man val kommer hem sa ar det bara konstigt. men det ar ocksa underbart o se alla vanner o familj igen. fantastiskt underbart. men samtidigt har man ingen som forstar o vill lyssna pa vad man upplevt...men man overlever o en ny sorts liv tar over. du far helt enkelt se det som ett nytt steg i livet o nya aventyr som kan borja :) alskar dig rtebecca o vet vad du gar igenom:)

2011-03-29 @ 20:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0