Boston, part 1

Eftersom jag var helt utslagen igår morse när jag kom hem, och i stort sett resten av dagen, så orkade jag inte uppdatera om Boston.
Men jag tänkte att jag kan ta det från början.
Det började i fredags, då vi tog bussen från DC till Boston. Här nere i södern så har det börja tina upp och våren står i full blomm, så jag skrattade lite smått hysteriskt när folk sa så åt mig att ta på vinterjackan, vantar och mössa.
Jag skrattade inte lika mycket när jag på lördagmorgonen steg av bussen (notera halv sex på morgonen!) och trode att jag förvandlats till en levande snögubbe! Vi i stor sett rusade genom stadens gator i morgonmörkret i jakt på ett öppen "vad-som-helst" och snubblade tillslut in på ett Donke´n Dounats. Där spenderade vi en timme med att käka frukost och betrackta solen som gick upp.
Efteråt gick vi två kvarter tills vi gick in i ett öppet mal och satt i ytterligare en timme för att tina. Klockan åtta så började staden att vakna och öppna, så då drog vi ut och hittade en Ducktour tur. Man sitter i en bilbåt, och guiden körde oss genom stadens gator och kvarter och sedan ner i kanalen och guidade oss runder och berättade om en massa intressanta historiska grejer. Jag som älskar historia tyckte att detta var mycket intressant och spännande!  
Efter den turen så tog vi oss ut mot Harvard University, eller ut och ut, vi tog tunnelbanan. Väl där så köpte vi en gratis karta och hoppade på en gratis guidad tour, som i slutändan var rätt värdellös, då tjejen spenderade mesta delen av timmen av att berätta om korridorsrummen och hur fantasktiskt kul det vart fösta årtet att bo i en korridor och hur mycket roligare det var att flytta in i ett av husen etc etc. Så vi adjö och gick vidare på egen hand. Japp, Harvard var stort och väldigt fint, nämde jag att det var minusgrader?
 Jag tror att om Boston hade haft vår, precis som vi i DC, så hade staden varit mycket vackrare.
Och för att inte göra ett mega långt inlägg så säger jag; Fortsättning följer.







Bilden ovan till höger är ett svensk kontor, EF. Har för mig att Cultural Care jobbar med dem ;) Hade ingen aning om att det var svenskt!




Kolla på högra foten på statyn, ser ni att den är lite guldig? Om man tar på den så ska man få tur och bli smart eller något :) Jag känner mig inte så mycket smartare, hehe. Eller?



Jag och Marina på båten med våra snygga ryggsäckar ;)

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0