Upp med hakan

Jag grät lite idag. Tårarna rann, men efter en stunds tänkande så torkade jag mina tårar och funderade över situationen. Det här kommer jag att klara. Några helgers tråkigt hemmasittande och jag kommer att lösa mina penga problem...
Nej, jag har inga problem, och jag kommer inte heller att få några. Men det känns lite jobbigt just nu att tänka på att 600 dollar ska gå till skatt och resten borde vara resepengar. Jag som behöver vår/sommarkläder och fortfarande har ett antal resor att göra innan jag ska hem.
Inser att jag om två veckor kommer att vara 600 dollar fattigare igen. Vad skulle helt ärligt hända om jag bara skiter i att betala skatten och behåller mina 600 dollar? Det är ett alternativ. Men att riskera att aldrig mer få chansen att komma in i landet på ett annat visum än turist, är väl lite tråkigt. Och att i så fall betala straffskatten för att inte ha betalat i tid, låt oss säga efter 2 år, skulle vara förjävligt... Nej, jag väljer nog att betala mina skatter i tid och svälja min stålthet!


//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0