New Orleans, Dag 1

Tisdag, denna dagen som jag hade längtat så länge efter! New Orleans, Loisianna, Nola, av lokalinvånarna. Jag och Sarah skulle flyga ner dit och få en hel dag under Mardi Gras.
Dagen börjar runt halv 4, då det är dax att gå upp! Kör mot flygplatsen och alla mina bekymmer om namnklydd var helt i onödan! Verkar som att Rebecca Greta fick flyga även fast ID kortet sa Greta Rebecca.
Efter en mellanlandning i Atlanta så landar vi klockan 9 lokaltid på New Orleans. Vi åker till hotellet med en buss, kan itne checka in förrens klockan tre, så vi lämnar våra bagage och beger oss ut på gatorna.
Första stoppet blir Canal Street, där det är packat av folk som trängs längst paradkanterna. Och paraderna sen! Musikparader, dansare, hästar och allt vad man kan tänka sig! Och såklart flottarna, där de kastar ut beads (halsband) och en massa andra prylar. Folk var som tokiga på att fånga dessa saker! Och efter att ha lyckats fånga våra första halsband blev vi med hysteriska! Legenden om att man måste visa tuttarna för att få några halsband verkar inte vara helt hundra sant.
Efter att vi tröttnat lite på paraderna, så går vi in mot de Franska kvarteren. Där vi köper våra första masker, trängs med en massa fulla människor och trampar i skräp upp till knäna. Folk står på snygga balkonger och kastar även här halsband åt oss. Räckte att jag stod och vinkade lite och hoppade så kastade dom lite halsband åt en. Mina bröst förblev alltså i tröjan hela dagen!
Vi, eller Sarah, köpte våra första Hurrican drinkar, dessa är nämligen kända för New Orleans. De var super goda och rätt starka. Visst att jag inte var 21 än, men alla drack på gatorna och hela Burbon street var bara ett enda stort party! Barerna låg vägg i vägg och musiken flöt ut och blandades på gatorna, det var varmt, kvavt och bara hur kul som helst!
Klockan 3 släpade vi oss tillbaka till vårat jättefina Marriot hotel och checkade in. Sarah ville ta en dusch, så jag tänkte vila lite, sensov vi gott i två timmar och halv sex drog vi ut igen. Käkade på en god fisk restaurant och sedan fortsatte drickandet och festandet på Burbon street.
Tillslut gav vi upp Brourbon, Gick knappt att gå ett steg längre utan att bli ihjäl klämd. Så vi gick ner till Royal street och satte oss för att vila på en stenmur, utanför polishuset! haha!
En clown kom upp till oss och gav oss varsin ballonghatt, sedan satt vi i en halvtimme och nyktrade till och pratade med någon man.
Sedan kom Sofia och hennes kompis Lis gående från någonstanns! Hehe, jag och Sarah var nog mera i berusningsstadiet jämfört med dem ;)
De tog oss till en bar och köpte sprutor, som vi shootade! Det var en Gel, som man sög upp i en spruta och sedan körde man ner den i halsen och sprutade ut. Haha! HUVUDVÄRK!
Vi följde med dem till deras hotellrum, som vi efter ett tag lämnade då en av oss blev lite sjuk... Usch!
Jag och Sarah kröp en timme senare in å vårat hotellrum! Vid midnatt, 12, kom nämligen polisbilarna med rödljus på, körandes längst alla gator och sa att Mardi Gras är över! Dags att gå hem! Uppstädningen hade redan börjat på andra gator och det var stora sopberg överallt.
Ja, jag och Sarah somnade gott i våran stora King Size säng med mjuka kuddar. Vilken dag! För att inte tala om att vi var uppe i nästan 24 timmar, då NO är en timmer efter DC!

Bildregn! Från trött, till tröttare. Shotsprutor, beeds, utklädda människor och lite parader. :) Enjoy!



















//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0