Dessa flygplan!

Jag fick ett "urgent email" härromdagen, som sa att ett av mina flyg i resemånaden hade ändrats. Det har hänt förut och när jag kollat upp det så har det handlat om 5, 10 minuter. Men jag tänkte att jag borde ringa och checka, och tack gud att jag gjorde det!
När vi flyger Miami - LA, så ska vi mellanlanda i Houston, Texas. Vi skulle landa 10.15 och nästa plan skulle gå klockan 11. Det gav oss 45 min att gå av, byta gate och borda, lite stressandes, men det skulle gå. NU landar vi i Texas 10.20, och nästa plan går 10.30! Det ger oss 10 minter att gå av planet (vi vet alla att det INTE tar 10 minuter att gå av ett plan), leta upp gaten och borda. Bordningen stänger även 10 minter innan flygtid. Så, vi insåg alla tre att vi skulle missa det flyget.
Så efter en massa telefonsamtal till fel bolag, bokningsorganisationer och långa väntetider, får jag tag i Continentals airlines och får våra biljetter ombokade! Nu landar vi som innan 10.20, men nästa plan går 11.50. Puuuh... Nu slipper vi även stressbyta flygplan ;)

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0