Dessa barn!

Rätt eller fel?

Ashley satte hundvalpen i en slags barnvagn som är helt stängd, nät tyg! Verkar vara för hundar och det sa hon oxå. Hon tänkte nämligen gå en promenad med Daisy, sin kompis och kompisens hund och valpen i barnvagnen. Detta tyckte jag verkade helt idiotiskt, så jag sa nej, tog valpen och sa att dom kan gå med de två andra hundarna och sen leka med valpen, för han är ju ingen leksak!
Ashley blev skit sur och jag stod innanför dörren och lyssnade när hon berättade för sin kompis att hon hatar mig, att hon inte tänker gråta som hon gjort när de andra au pairerna har åkt hem utan hon kommer att vara glad och en massa andra saker. Hur elak jag är etc etc.
Ja, visst är jag elak! När hon jämt är elak till mig!? Helt seriöst, vem sätter en valp i en barnvagn? Jag försökte förklara för henne att dom kan ta valpen senare. Men eftersom hon har haft 12 hundar och vet såååå mycker mer om hundar än vad jag gör, så var det jag som hade fel.
Tur att jag har Pilvi som textar mig och påminner mig om hur man när man var liten blev arg på föräldrar, syskon etc och sa till andra kompisra hur mycket man hatade dem! För jag vet att Ashley egentligen inte hatar mig. Visst, ibland gör hon saker som jag tycker är helt fel och inte låter henne göra, då hatar hon mig. Men annars kommer hon hem och är glad och pratar etc. Så jag hoppas att det bara är någonting som hon säger ;) Sen när hon skriker att hon hatar mig och vill att jag ska åka hem, så säger jag bara att ja, det är många som hatar mig! Men du gör fel just nu och jag är tyvär den som måste se till att du int ehamnar i trubbel!
Men i alla fall, gjorde jag rätt eller skulle jag låtit henne leka med valpen i en barnvagn? Enligt henne hade de andra au pairerna låtit henne göra det! Vad ska jag tror om den? Att hon antingen blivit äldre och gör andra dumma saker, eller bara blivit dummare? Eller att de andra au pairerna bara har suttit och blivit runtbossade? Jag tänker fan inte vara en slav till en liten unge, och det är väl kanske därför det ibland blir bråk mellan oss! Två lika egoistiska och enivsa personer...

//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tyckte du gjorde helt rätt , hon kunde ju ist bjudit in sin kompis så kunde dom " lekt " / busat med valpen inne , en valp är som en bebis , menar ingen leksak som hon ska tralla runt med xD

2011-03-30 @ 00:03:34
URL: http://www.nattstad.se/Wunder
Postat av: Mamma

Men å andra sidan kanske inte valpar ska gå så långt. Och åka barnvagn är ju inte farligt. Jag vet en som körde sin hund i barnvagn på långpromenader i ett år för den inte skulle överanstränga sina leder. Den äldre hunden behövde ju gå.

Bara Cooper inte ogillar det så tror jag inte det är faligt alls att ha han i vagn. Då vet dom ju var han är också. Men han ska nog inte kunna hoppa ur vagnen för då kan han göra sig illa. Sen kanske dom är för små för att gå själva med honom. Inte vet jag. Det är ingen leksak nej.

Men att en valp åker barnvagn är inte farligt.

Du har själv kört en hund i dockvagn har jag för mig........ Kommer inte ihåg om det var Lippo eller Edda..... Var nog Lippo! :)

2011-04-02 @ 20:23:11
Postat av: Anonym

Jag har aldrig blivit runtbossade av Ashley! Tänk på vad du skriver.

2011-04-28 @ 14:04:16
URL: http://emeliesvendsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0