Couchsurfing

Sitter och funderar på det här med "Soffsurfing", eller couchsurfing, som det heter på engelska. Det är ju både billigt och bra? Eller? Jag menar, man sover hemma hos en lokalmänniska, förmodligen någon kille i samma ålder, som sedan känner en massa andra människor och så kan han visa en runt och ta med en på fester osv. Sen, om man blir lite full och rolig, så kan man ju ha det lite roligt i den där soffan som man surfar på. Jag menar, 4 tjejer och en dude? Om vi nu inte får en tjej förstås ;)
Men i alla fall, det hade ju kanske varit värt att prova? O andra sidan så träffar man ju säkerligen folk på hostel oxå. Som förra året när jag och Nina var i Florida, vi träffade folk på hostlet. Gosh, vi delade ju till och med rum med två andra tjejer. En äldre kvinna som såg smått kriminell ut och som bodde där över sommaren, och sen en student som reste runt för sig själv genom landet. Tråkiga som dom var umgicks vi bara då vi var på rummet. Hostelvärden var ju även han trevlig. För att inte tala om det första hostlet vi bodde på, där ägaren kommer hög som ett hus och virrar runder med pappar osv. Haha! Men de bjöd ju oss på mat och vindrinkar på kvällen! Ah, take me back to Florida, the hostels and all the crazyness that we had!
Minnen ♥



//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

tja hostel (om de är stora) är oftast bättre sätt o lära känna folk på, många coachsurfing ställen är familjer o par som behöver lite extra cash...så inte så stor chans för den där ensamma party-killen;) o dessutom så sover du nog bättre på... vandrarhem/hostel än på någons soffa. couchsurfing var lite det jag gjorde i holland, men då hos människor jag kände :) lite annorlunda, o då tar man vad man kan få...men vandrarhem brukar vara bäst, då ni är 4 blir det extra kul. hostlet jag var på i amsterdam hade egn bar o internet hörna o där hängde alla, det var där jag lärde känna min nya kompis från australien, vi var båda ensamma så bestämde os för at ses till frukost dagen efter o göra sightseeing i staden :)

2011-03-04 @ 05:13:59
Postat av: annsoh



Vill du läsa nått intressant? Nått som du fastnar för Även följa en tjej som är 16 år & förlovad. Där en blogg innehåller bilder och fotografering och mode o sminkning och även tävla om att bli dagens blogg varje dag!? kan det bli bättre! Ja, du får även följa en av Eskilstunas största bloggar!

http://annsoh.blogg.se den rätta bloggen för dig!



och glöm inte bloglovin ;)

2011-03-04 @ 05:28:08
URL: http://annsoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0