Amulans

Imorse vart det minnsan action på gatan! Ashley hade gått till skolan och jag gick och la mig igen, eftersom jag var trött efter att ha sovit väldigt få timmar efter konserten.
Som vanligt hör jag alltid när bradstationen går igång och tjuter, med ambulanser och brandbilar, så jag tänkte väl inte så mycket på det, tills jag hör hur en ambulans kommer körandes på min gata utanför! Jag drar upp persiennen och ser hur en ambulans stannar framför huset mittemot vårat, där ett äldre par bor. Ambulansmännen rusar in med en massa saker, och straxt efteråt kommer en brandbil. Killarna från den rusar oxå in och några minuter senare kommer de ut med kvinnan på en bår, med en sådan kraftig hjärtpump som pumpar hjärtat vid ett hjärtstop, som bokstavligt talat bryter revbenen! In i ambulansen och mammen efter och iväg med sirenerna på högsta volum! Usch! Fan vad hemskt! Och som tur var var detta inte riktigt  vad som hände! Ambulansen kom, och de gick ganska lugnt in i huset, brandmännen med. Sedan kom de ut med kvinnan på båren, och hon var i vid medvetande. Mannen körde efter ambulansen i sin bil, några minuter senare, och jag såg hur de kom hem på eftermiddagen. Så det var förmidligen inte alls så farligt. Men nyfiken är jag allt! Kanske hade hon bara ont i magen? Minns att jag fick åka ambulans en gång när jag var liten och inte kunde sitta så ont i magen jag hade. Fick ligga på barnavdelningen på fasta, så hungrig var jag! På kvällen kommer min snälla pappa med en stor, fet hamburgare, som han ger till min mamma! Jahapp. Det var ju snällt ;) Kurr... sa magen

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0