The City of Angels, Los Angeles

Jag ska kanske börja med att berätta att LA inte alls var som jag hade förväntat mig! Glamorösa Hollywood var inte ett dugg glamoröst, det såg mest fattigt och slitet ut.
När vi steg ur flygplanet på LAX flygplats efter en underbar vecka i Miami, så funderade vi på om vi hade kommit rätt! Till och med Virginia var varmare än Californien!
Vi blev upphämtade av våran hotelshuttel, som bokstavligt talat körde ut oss till vårat hotel i gettot!
Vi tog tunnelbanan mot Downtown Hollywood på kvällen, och gick runder där. Tog en massa bilder på gatan och såg massor av utklädda människor som tog bilder med turister.
På vägen hem till hotellet igen satt vi och snackade med en tjej. När vi sedan bytte tåg mot tåget som skulle ta oss ut i gettot igen, så vart det bara svarta! Jag har inget emot det, men det var en sen fredagkväll, och folket glodde som fan på oss! En liten tjej satt med sin överdrogade och fulla mamma och räckte tunga och finger till förbipasserande människor. När vi gick på tåget så pekade hon på mig och skrek till sin mamma att hade knuffat henne! Trodde att morsan skulle flyga på mig!
Tjejen som vi då hade pratat med, och som vi skräckslaget klamrade oss fast vid, frågade om vi kunde sloss. Nu vart vi ännu räddare! För där satt vi, tre vita tjejer på ett tåg fullt av svarta människor som vart kraftigt berusade och höga på gud vet vad! Men vi överlevde, halft springandes från tåget till hotellet!
Jag har inget emot svarta på något sätt! Men förorterna i vissa delar av USA kan vara väldigt farliga, och vi vet alla att det förekommer rasism på båda hållen. Man vet aldrig.

Dagen efter gjorde vi en LA tour och vandrade från Venice beach till St Monica pier. Det var betydligt trevligare!







Av någon anledning så blev min första corndog i USA under mina sista veckor...






//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0