Im home!

Nu är jag hemma! Eller, jag har varit hemma nu i en och en halv dag, men det har varit så mycket sen jag kom så jag har inte hunnit sitta vid datorn. Igår sov jag även till tre och idag vaknade jag vid 12 och tvingade mig själv upp! :P
Iaf så hade jag ju tänk checka in två väskor och ha två carry ons med mig. Men när jag kom till flygplatsen så sa de åt mig att jag inte var tilltåten att ha med mig två stora väskor in på planet, utan bara en ryggsäck och en liten personlig väska. Dessutom var det övervikt på båda mina andra väskor!!! Man får ha 23 kg, jag hade 27 och 30... Men hon var snäll och sa att om jag fick ut övervikten på de två väskorna, så kunde jag få checka in min blåa sportbag gratis! Så jag drog ut min vinterjacka, ett par tjocktröjor, proppade fickorna på vinterjackan fulla med saker och överfullde sportbagen. Tillslut hade jag 24 kg på båda väskorna, vilket hon godkände.
Folk trodde nog jag var lite knäpp som kom gåendes med 4 tjocktröjor och en vinterjacka! Tjocktröjorna var faktiskt knutna runt min lilla rullväska och runt min midja, vinterjackan hade jag först på mig, men det var så sjukt varmt, så jag tog av mig den! Vart ju 40 grader utomhus!
Annars gick flygresan bra, förutom att planet från Munchen till Kastrup var försenat med 2 timmar, så vi fick en ursäktningsbiljett på 7 euro, så jag gick och hade en drink med en dansk man som jag satt och snackade med. Han bor på Nya Zeeland och hade inte varit hemma på 18 år.
//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0