Umeå?

 Ja, Umeå är den plats och skola som jag har suttit och klurat på nu i några dagar... Men den största frågan är... Är det för långt upp? Ska jag, tjejen från de sydöstra, skånska havskusterna flytta hela vägen upp mot Västerbottens Umeå? Från mig till Stockholm tar det ca 7 timmar med bil, på kartan ligger Stockholm ganska mycket i mitten.
Umeås Universitet är däremot ett av landets största. Och utbildningen som jag vill gå, arkitekt, verkar bara finnas i Lund, Stockholm och Umeå.
   Jag har detta sug av att komma bort. Inte det att jag vantrivs i Skåne och på landet, nåja, landet kunde ha legat lite mera centralt... Men mitt sug efter att upptäcka nya saker ligger och river i magen och Lund känns bara som att flytta från en åker till en annan.
   Stockholm däremot? KTH? Nja, här klagar jag på själva skolan! Den är nämligen utmärkt till stans fulaste hus och det verkar bara finnas en utbildning i hela byggnaden. Nu kommer ett annat sug, suget efter rörelse och människor. Nu är jag rätt säker på att det kryllar av rörelse och människor i Stockholm, men på en mera campus relaterad skola träffar man nog lättare på andra studenter, vilket är vad jag vill. Jag vill inte flytta upp till Stockholm, bli betraktad som en lantis och gå en utbildning i stans fulaste byggnad...
Okey, nu skojade jag bara lite... Självklart har KTH ett campusområde ;) Och Stockholm hade inte varit så farligt!
 
Jag behöver dock matte C och fysik. Dessa kurser hade jag tänkt att läsa in i höst, eller kanske sommaren? Nej, jag hinner inte söka in till hösten ändå!
Så jag kommer alltså att ha ytterliggare ett år på mig att hinna besöka skolorna, och bestämma mig :)
Gud, jag kommer att vara så gammal när jag graduerar från universitetet! 22 vid start = 27 år!!! Hjääääälp! x(
Så går det när man bestämmer sig för att inte plugga direkt efter studenten! Dumma mig som vill ha lite kul before we get serious ;)



//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag är från Umeå, det är en grym studentstad och sommarstad. Men det suger totalt på vintern :P men jag tror att det är kul att plugga där :)

2011-01-12 @ 02:51:10
URL: http://anamericandream.webblogg.se/
Postat av: Lisbeth

27 är ju inte gammalt:) o tänk så många som när de är 27 bara pluggat o sen jobbat o det har inte hänt mer. du har upplevt mycket mer än många gör på hela sina liv. du har utvecklats som person och lärt känna männsikor och kulturer från hela världen! tycker det är mycket bättre än att vara klar vid 23! har aldrig hört någon ångra sig för att de började plugga senare i livet, snarare tvärtom! stå på dig becca!! :D vi ska ta över världen;)

2011-01-14 @ 00:12:03
Postat av: lena lp

2011-01-16 @ 21:34:12
Postat av: lena lp hammenhög

Hej Rebecca. Hittade din fundering om Umeå på bloggen och en sak är säker: mörkt som f-n okt till mars.

Kallt och snö. Men min syster här bott där i 7 år ( tror jag ) så helt kass kan det ju inte vara. Kanon studentstad år det nog! Lycka till. Härliga planer tycker jag.



2011-01-16 @ 21:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0