Snö kaos

Berättade jag vad som hände igår? Randy ringde mig klockan 4, ungefär, och sa att han hade lämnat sitt jobb för att plocka upp Sandi och sen komma hem. Det var lite efter att det hade börjat att snöa.
Brandstationen gick hela dagen, alltså minst 3 ggr i timmen gick alarmet. Randy och Sandi kom hem klokcna 8! Det tog dem över fyra timmar att komma hem, när det vanligtvis tar dem 30 minuter. Det kom seriöst 7 cm snö, och trafiken stod still, och de som sen gasade på lite mer än stillastående, ja de verkade hamna i diket!
Pfft, på med vinterdäcken Virginia! Så här kan det ju inte få vara för lite snö?
Dessutom hjälpte jag en av grannarna igår kväll att skotta sin uppfart. När vi var klara kom plogbilen, så vi fick allt skotta undan snön ännu en gång, sen kom han igen två gånger! Snacka om att vi var sura! Jag menar, hur svårt kan det vara att dra i en spak, och ställa plogen på "rakt fram" när man passerar en plogad uppfast? Va? Hur svårt?
Nåja, det käns bra i ryggmusklerna idag! Sen om det är träningvärk eller överansträning tänker jag inte fyndera på.
//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Leif Höwing

Vad säger man???? Puckon....:)

2011-01-27 @ 19:41:08
Postat av: Rebecca Svarar

Yes, det är precis vad man säger! ;)

2011-01-28 @ 21:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0