Något att tänka på! För mig

Vet ni vad det västa är med USA? Supersize portionerna som man får på restauranger.
När jag och Sofia var i malet förra veckan, så kom det ut två gigantiska kvinnor från Cheascake factory. De har verkligen magen nere vid knäna. Och på Cheascake så får man alltså mat så att det räcker i två dagar, plus förrätt och efterrätt! Man orkar inte!
Nu är problemet som så, att äter man och blir mätt, och ser maten som är kvar på tallriken, så fortsätter man att käka tills man spricker. Det gör jag ibland när jag får in alldeles för god mat. Detta är inte bra!
I USA så kan man ta hem maten i en såkallad doggybag. Varför nu detta? Jo, för de här supersize portionerna är anpassade för alla människor. Jag blir mätt, övermätt, på dem och har mat över. En större människa äter upp allting mycket lättare och blir oxå mätt! Enda anledningen är att den andra, större,personen är redan tjock, jag börjar bli.
Vad ska jag då göra som plötsligt äter på restaruang så ofta? Jo, fråga efter en låda när jag beställer in maten. På så vis kan jag dela min portion på hälften, lägga ena halvan i lådan, slippa se den(!) och sedan käka upp den andra halvan utan att bli övermätt och få ont i magen.
Vad vill jag nu ha sagt med detta? Att jag börjar känna mig tjock? Att jag suttit och kollat igenom bilder från sommaren innan jag åkte och jämfört med bilder från nu i vintras? Ja... Jag känner att jag måste ändra min livsstil till hur jag hade det i Sverige. Tyvärr kan jag inte påvärka vad som äts hemma i huset. Vad jag kan göra är att ta en mindre portion och jag ska äta 6 små portioner om dagen.

Gud ja, vad jag klagar om min viktuppgång! Nu SKA jag gå ner! ;)

Sommaren -09
//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Mamma

Försök sluta ät när du är mätt......

2011-01-21 @ 23:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0