Min måndag

Ashley åkte till doktorn i mer än tre timmar idag, så jag hade en massa tid över till migsjälv. Hon fick drop och mediciner tydligen.
Vad gjorde jag då med denna tid? Jo jag kollade på Brokeback Mountain, käkade nudlar och manikyrerade mina naglar. Ni är naglarna fina och fräsha, eller, finare och fräshare ;)
Vad tyckte jag då om denna filmen som alla har tjatat på mig om att se... Nja, helt ärligt? Inte så överdrivet bra. Inte min typ av film, var var handlingen? Att de var båda bögar som inte vågade bo tillsammans, så de skaffade sig vanliga liv och träffades lite då och då uppe i bergen så att de kunde ha lite kul med varandra? Och slutet var inte så sorgligt. Jag visste ju att en av dem skulle dö, eftersom alla har påpekat hur sorglit slutet är, men nej... Lite tråkigt för han som dog kanske? I alla fall sättet han dog på.
Nu har jag i alla fall klarat av alla de filmer som Sofia och lite andra människor har tipsat mig om :) Glad!

Jag försöker att få längre naglar, så jag hoppas att mitt nagelkitt gör naglarna starkare!

//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men du kanske borde se den en andra gång om du inte ens fatta handlingen?

Grejen är i alla fall att det inte var okej att vara bög eller homosexuell överhuvudtaget på 60-talet. Så det är väl i stort sett det filmen handlar om.

2011-01-11 @ 03:56:51
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0