Astrologi

Jag är ingen fisk, jag är en vattuman! Jag som tyckte att det var så roligt hur fiskarnas beskrivning passade så bra in på mig, får nu reda på att stjärnorna och jorden har bestämt sig för att flytta runt lite, så att sjärntecknena har ändrats. Jaha, Trevligt trevligt. Jag som alltid har tyckt bättre om vatten elementet än luft. Och det handlar om två dagar. Nåja, det är väl bara att acceptera. Kan ju vara en fisk/vattuman i några år, tills jag vänjer mig :)
Vilka fler har fått nya stjärntecken? Min födelsedag är den 9 mars.

Så här ser den nya Horoskops Kalendern ut:

Stenbock: 20 Jan. – 16 Feb.
Vattuman: 16 Feb. – 11 Mars
Fiskarna: 11 Mars – 18 April
Väduren: 18 April – 13 Maj
Oxen: 13 Maj – 21 Juni
Tvillingarna: 21 Juni – 20 Juli
Kräftam: 20 Juli – 10 Aug.
Lejon: 10 Aug. – 16 Sept.
Jungfrun: 16 Sept. – 30 Okt.
Vågen: 30 Okt. – 23 Nov.
Skorpionen: 23 Nov. – 29 Nov.
Ormbäraren: 29 Nov. – 17 Dec.
Skytten: 17 Dec. – 20 Jan.

HÄR hittade jag ett blogginlägg om det. Googla runt bara. En kompis berättade tidigare idag för mig.

//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Lina

men nu får ja inte ihop de :S vad är man om man e född den 13 januari då? :S Skytten 17dec - 2 jan och stenbock 20 jan - 16 feb .

Var är man om man är mellan 2 jan och 20jan ? ^^

eller e de jag som klyddat ihop de ? :S:O

2011-01-15 @ 20:20:02
URL: http://www.linabegood.blogspot.com
Postat av: Rebecca Svarar

Bra fråga :) Förmodligen är det en siffra som saknas efter 2:an ;)

2011-01-15 @ 21:49:02
Postat av: Lisbeth

men detta borde bara gälla de som föds i r;) den dagen vi är födda så får vi stjärnteckent efter den stjärna som vi föddes "under" alltså den stjärnkonstelation som syntes först och klarast på den nordliga halvklotet :)

2011-01-15 @ 22:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0