Tråk lördag

Klockan är tre och gissa vad jag gör? Ingenting. Jag har precis tagit en dusch och det verkar som att hela världen har bestämt sig för att gå i dvala eller något. Regn ute, kompisar jobbar och här sitter jag. Jag ska klä på mig och köra iväg och köpa ett ritblock, min kompis Lisbeth har nämligen fått mina fingrar att börja klia, och det är väl på tiden att jag börjar stimulera mina intressen för musik och tecknande igen? Det har gått aldeles för lång tid sedan sist. Vem vet? Jag kanske lyckas rita ett masterpiece idag, och kanske är jag snäll nog och lägger ut bilden på bloggen ;)
Men som sagt, jag har inte målat på väldigt länge, så vi får se hur det blir med det ;)
Dessutom! Jag har blivvit sjukt sugen på semlor! Jag vet inte om det finns mandelmassa, men marsipan existerar i en del affärer, tror ni att man kan göra en semla med marzipan? Eller typ blanda ut marzipanen?
Yey! Nu pep telefonen! Dax att sätta fart, för någonting får man väl ta att göra idag? :)
Later!
//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Mamma

http://www.recept.nu/1.122572/leila_lindholm/efterratter_godis/hemgjord_mandelmassa



Kolla in här och gör din egen....... tror inte på marsipan......

kram

2011-02-05 @ 21:37:37
Postat av: mamma igen :)

Hemgjord mandelmassa

Gör din egen mandelmassa. Superenkelt!



-1 sats (400 gram)

Färdigt på: 20 min

Ingredienser

200 200 g sötmandel

200 200 g strösocker



Annons:Annons:Annons:Gör så här

1. Skålla och skala mandeln.



2. Mixa mandlarna till ett fint pulver i hushållsmixern.



3. Tillsätt strösocker och mixa länge (5-7 minuter) tills det blir en slät och varm massa.

2011-02-05 @ 21:38:22
Postat av: Mamma åter igen

blev lite konstigt i kopieringen,,,,,, bara 200g av varje.... så du inte funderar och gör fel.

Kram

2011-02-05 @ 21:39:18
Postat av: Lisbeth

så kul att jag kunnat inspirera dig ^^ hoppas du lägger upp lite resultat snart ;)

2011-02-07 @ 17:58:52
URL: http://thepinkmonsteramongus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0