The immortals

Jag tänkte berätta lite om en bokserie som jag läser, och om böckerna som jag är så uppslukad av att jag absolut inte kan lägga dem ifrån mig!
Det är en serie på 6 böcker, och dom handlar om Ever, som efter en bilolycka förlorar hela sin familj och tvingas flytta till Kalifornien och bo med sin moster. Efter olyckan har hon blivit synsk och kan läsa andras tankar. Hon träffar även snyggingnen Damen, vars tankar hon inte kan läsa. Damen dricker jämt en röd dryck, och äter knappt någonting annat. Han förklarar att han har varit kär i Ever i över 400 år, att hon alltid har dött som 16 åring och sedan kommit tillbaka i ett nytt liv.
Jag ska väl kanske inte avslöja för mycket ifall någon vill läsa böckerna, men såklart är det en kärleks/fiction bok, där de tvingas att slåss för sin kärlek. I boken som jag nyss läste ut, blir Damen förgiftad, så bara genom att snudda vid Ever så kommer han att dö.
Det är en väldigt bra skriven bok. Spännande och jag kan inte lägga den irfån mig. Började läsa andra boken för en vecka sedan, och idag var jag tvungen att köra och köpa den tredje boken! Den slutade liksom mitt i allting, och jag ska väl inte behöva vänta med att läsa nästa när den redan är ute? Så bra! Dessvärre kommer sista boken ut i Juni, men jag hinner nog köpa den innan jag åker hem!
  Och nej, det är ingen vampyr bok. Faktsikt, den röda drycken som Damen dricker är ett elexir som gör att han blir odödlig, superstark och lite andra olika förmågor. Men han är inte den enda som har tillgång till receptet...

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0