Snödag igen

Inatt så har det snöat igen, så skolorna stängde BIGG SURPRISE! Anledningen till att de stängde var för att det på vissa ställen är lite halt på trotoarerna och på vägarna, och det skulle inte bli plusgrader under dagen, så det kommer att vara halt på eftermiddagen oxå. Jaha, det lät ju trevligt. Fan Sverige, varför stängde ni aldrig skolorna för mig när jag halkade ner mot busshållplatsen under mina 12 skolår? Va, va?
Just nu är Ashley lite sur på mig, min världmamma hade näligen lämnat en lapp som sa att Ashley måste duscha innan hin gör någonting annat idag. Klockan 9 knackde hennes kompis på dörren och frågade om de kunde leka, Ashley sa att hon kunde komma in, jag sa nej, Ashley måste duscha och att de kan leka senare. Ashley försökte med att kompisen kan kolla på tv eller något medan hon duschar, men jag har varit med förut och vet hur många timmar det kommer gå och hur mycket bråk det blir innan hon hamnar i duschen, så nej.
Just nu sitter Ashley fortfarande vid datron och surar, visserligen är klockan bara 20 i tio, men när kompiarna kommer tillbaka så får jag väl fortsätta att skicka hem dem tills Ash tagit en dusch! Det jobbia är väl om Ash hinner släppa in dem om jag inte är där när hon öppnar, för Ashley beordrar dem att stanna och inte lyssna på mig, medan jag står där och säger åt dem att gå hem (snällt och vänligt såklart) Nåja, det är ändå mig de måste lyssna på, de verkar i alla fall ha fattat vem det är som bestämmer av mig och Ashley, även om inte Ashley alltid begriper det.
//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0