Pissed of right now!

Jag är lite småtjurig just nu! Sarah, som jag ska till New Orleans med, har inte frågat sina världföräldrar än om hon kan åka! Hallå? Vi åker om drygt en månad! Och hon har gått nu i flera veckor och velat om att fråga, att de alltid är stressade osv. Men, hur svårt är det att bara "Ursäkta, jag måste fråga er en sak?" SÅ jävla stressade kan de väl knappast vara? Sen kan ju hon faktiskt vänta en stund innan hon rusar ut ur huset och träffar kompisarna, tycker man ju...  
   Sen loggar jag in på Sofias blogg och läser om hur hon och hennes kompis har planerat sin resa, så jag blir ju sugen jag med och klickar in på en jättre bra sida, som får mig att inse att 2 nätter är nog lite lite. De har sån fin arkitektur, trädgårdar och mantions som jag vill se. De har en kyrkogård som jag måste besöka och hela Franska kvarteret och Mardi Gras, Burboun street! Gah! Nej, det ska vi nog hinna med! Och om nu inte Sarah får tummarna ur röven och inte kommer med, well, då åker jag fan dit ensam!
   Jag tycker dessutom att vi borde ha med 300 dollar minst, jag menar, man vet ju aldrig vad som händer. Detta tycker hon är väldigt mycket. Hjälp, börjar ångra att jag bokade denna resan med henne. Inte konstigt att Marina och Natalina inte vill ha med henne till Florida/Californien... Obs, sa jag för mycket nu?
   Äsch, jag gillar henne, det är inte det, men hon har huvudet uppe bland molnen och verkar inte ta någonting på allvar! Allting löser sig faktiskt inte, man måste ta tag och spara ihop och planera ibland, det har jag fått lära mig! Jag vill ju att vi två ska ha det kul och hinna med så mycket som möjligt i NO! :) Och om hon bara tar med sig 100 dollar (700kr) så blir det ju jääääkligt snålt på extra saker. Visst, jag planerar inte att gå ut och käka dyr mat osv. Men om vi tex. vandrar förbi någon attraktion som kostar så ska man väl ha pengarna? Hm, nåja. Vi bör väl klara oss? Hoppas jag! Jag tänker då inte låna ut pengar ifall jag hittar roliga affärer och hon inte har pengar ;) Svaret kommer vara "I told you so..."
Nej, jag tycker inte illa om Sarah och jag tror vi kommer att ha det roligt... OM nu inte hennes hp säger att hon inte kan åka förstås! Ni försår varför jag är sur, va? Vem hade inte liksom?


//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Sofia

Svar: Du måste ju inte, du kan ju ta en taxi eller något. men med tanke på att flygplatsen ligger ca 1 timme bort från vårat hotell (och vi bor i downtown) så går det ju inte precis att gå. :P



Men oj, det känns ju som om man borde fråga sina värdföräldrar innan man ens bokar resa va? Men hoppas att det löser sig. Tråkigt annars. :(

Men jag ville bara säga en sak. Vi har säkert kollat på samma kyrkogård. Jag hittade en som jag med ville till. Men när Lollo kollade upp den lite mer nog så står det på massa ställen att man inte ska gå dit själv utan en guidead tour, för det finns massa tjuvar där. Och man kan bli rånad. Så vi vågar inte gå dit nu.

2011-02-04 @ 14:22:20
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0