Jag har inte dödat någon, bara kanske!

Sofia har pratat en hel del om dödsstraffen här i USA och hur de fungerar. För det vet väl alla att dom har? Det vanligaste är att dom ger en spruta eller elektiska stolen, men det finns även hägning och ett gevär (se bild nedan). Det började med att Sofia visade mig denna bild och frågade om de verkligen sköt folk. Nu har jag fått reda på att hur det går till, för jag anser ju att det måste vara hemskt för den som ska döda någon, så genom en diskussion har Randy förklarat hur det hela fungerar.
När dom avrättar någon genom att skjuta dem, (håll i er! Detta är riktigt dumt!) så binder dom fast personen vid en påle framför en stenmur/vägg. Sedan sätter dom (eller om de redan satt på) en måltavla över hjärtat, ni vet, en sån med cirklar. Sedan ställer sig 10 män i rad framför muren, och på tre skjuter alla mot måltavlan på mannens/kvinnans bröst. Det roliga är, att bara 9 av gevären har kulor i sig. Och ingen vet vilket gevär det är. Så nu kan faktiskt alla 10 män gå och säga att de inte dödade personen, eftersom de hade geväret utan kulan! Hur smart? :P

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0