Grafisk Designer?

Jag skulle vara lite duktigt igår och ansöka till en utbildning, bara för att mina världföräldrar så snällt tjatar om hur viktigt det är med en högre utbildning och att jag inte vill vara en "no-body" utan en sådan. Jag anser inte att man är en no-body utan att ha gått på högskola! Men de säger att jag måste plugga i höst osv.
  Ja, vad hände då? Jo, sista ansökningsdatumet hade väl passerad och försvunnit, så det fanns minsan inte så många utbildningar kvar. Jag hittade en Grafisk Design utbildning på 180 hp, som jag av någon anledning ansökte till, bara för att kunna säga till dom att sluta tjata, jag har sökt. Men helt ärligt så vet jag inte om det är vad jag vill göra. Jag har faktiskt inte så stor koll på vad det innebär att vara en grafisk designer, tror att man designar reklam och grejer...
  Men annars så har jag nästa år planerat för mig, jobba och plugga upp betyg i höst, en Eurotrip, musikfestival i Österrike, Mexico i januari, flytta till England efter det och jobba i några månader, sommarjobba och sedan börja plugga till arkitekt nästa höst istället. Jag menar, vad spelar det för roll om jag är färdig när jag är 26 eller 27? Usch! 27 låter så gammalt! Huh!
Mest för att de flesta redan har utbildningar, jobb och familjer vid den åldern...
Nej, nu ska jag dra iväg mot gymmet ett slag. High Intensive Training, eller H.I.T. Får se hur jag mår när jag kommer tillbaka ;)

//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Sofia

Svar: Jag har tyvärr inte adressen eftersom det var Lollo som bokade. Men det borde ju bara vara att googla lite. Hon hittade den ju genom att söka så. :)

Jag vet inte vad den guidade turen kostade. För jag vill inte betala för en guidad tur på kyrkogården. Då vill jag heldre lägga pengarna på en roligare guidad tur.

Jo den kan du ju säkert ha. Men jag vet ändå inte hur säkert det är. Hur står risken är att bli rånad, alltså att ingen bara sticker ner handen i väskan. Utan rånad. Men jag ska kolla upp det lite mera sen. för jag skulle gärna vilja gå dit jag med. Men jag vill inte bli rånad.

Vi ska ju göra den där vampire touren ich sen åka till gulfport. Sen har vi liksom inte planerat mera. utan jag har skrivit en lista på lite saker jag skulle vilja göra. Och sen ska Lollo göra samma sak. Och sen ska vi mötas upp någonstans och sammanställa våra listor till en utmärkt planering. :P Jag skulle i alla fall vilja åka sånadär riverbout.

2011-02-04 @ 16:29:00
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag vill inte alls börja plugga än. Jag vill ha kul först. Jag känner ingen panik över att om jag skulle vara färdig med min utbildning vid 35 års ålder. Det skulle kännas helt okej. Men jag vill för allt i världen inte sätta mig på en 4 år utbildning nu. För nu vill jag ha kul! :)

2011-02-04 @ 16:30:09
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Tine

Hej,

ville bara säga: lyssna inte på alla som försöker få dig att göra det ena eller det andra. Vad än du gör så gör det som känns bäst för just dig.

jag började inte studera förrän jag var äldre och jag är nu i slutet av 20-åren och vet vad jag vill med livet. Något jag inte hade en aning om efter gymnasiet. Barn och hem vid 27? Det är bara det nya "modet", man är fortfarande väldigt ung vid 27 års ålder.

Om det är grafisk design du vill göra, då kan du ju göra det, men annars tycker jag du verkar ha en bra plan planerad redan för nästa år.

Ok, utbildning är viktigt och allt det där. Men man måste göra det man tycker om. Inte leva sitt liv osm en statist i någon annans film.

Lycka till med allt!

Kram Tine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0