Drawing

Jag har dragit fram mitt ritblock och mina ritpennor. Eller, dragit fram och dragit fram... Jag har köpt nya, för inte släpade jag med mig mina svenska ritar grejer heller?
Och jag tänkte satsa stort och försöka mig på att rita av ett ansikte, jag höll nämligen på med det förut, det är inte alls så enkelt som det kan se ut! Nejdå. Så jag gick in på en av storbloggarnas bloggar, för de brukar ju lägga ut profilbilder av sig själva. Jag hittade en fin bild på Kenza, som jag tänkte att jag skulle försöka mig på at måla av... Pfft haha! Nejdå, det gick inte alls så bra!
Men jag lovade några kompisar att lägga ut bilden i alla fall, och kom ihåg... Jag har inte ritat på över ett år, jag var inte så duktig på porträtt alls sen innan... Jag brukade mer rita ansikten på mitt eget sätt, vad heter det? A, ni fattar va? Inte så verklighetstroget men fint ändå. Nu ska jag fortsätta med att öva, hittade en fin guid på google som berättar hur man ska tänka!
Humör: Kreativ




Ni som undrar varför papperet är bubbligt, så är det för att smarta jag öppnade blocket, ni vet, man viker första sidan över så att det hamnar på baksidan. La ifrån mig blocket, upp och ner tydligen, och när jag sedan tog upp det igen så tänkte väl inte jag på att jag ritade på baksidan av framsidan, det märkte jag när jag var nästan helt klar! Hehe, men som sagt. Inte nöjd, så spelar ingen roll ;)

//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

men jättefin ju rebecca!!! :O fattar inte vad du pratar om, är hur fin som helst, även om den inte liknar kenza (tycker hon är fulare)

2011-02-07 @ 20:50:40
URL: http://thepinkmonsteramongus.blogspot.com
Postat av: Rebecca svarar

Haha tack Lisbeth ;)

Ja visst ser den bra ut, MEN det skulle ju lika Kenza och det gör det inte :P Därför är den lite sämre ;)

2011-02-07 @ 20:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0