19 Februari

I fredags var vi på en fest i Gainsville, som var rätt roligt tills polisen bestämde sig för att dyka upp. En del freakade ut lite, speciellt vi som var under 21, andra sket i vilket och tyckte att vi skulle festa vidare, med mindre ös i högtalarna. Ja, det är väl sådant som händer när man bor i ett bostadsområde i förorten och grannarns tycker att man inte ska få ha roligt? Nåja, klockan var väl 2 när vi körde hem. Jag tror även att föraren var full. Hon körde nästan in i en bil på min gata och när hon stannade framför mitt hus så körde hon upp på trottoarkanten. Hehe. Jag kom i alla fall helskinnad hem, utan att ha behövt göra ett blåstest hos polisen och bli deporterad tillbaka i Sverige, då jag fyller 21 om ca 2 och en halv vecka! 
  Lördagen spenderades i Woodbridge, på ikea och sedan i malet. Blev inte så mycket shoppande! En ny topp och lite choklad, här håller man i pengarna minsan!
Sedan vart det planer på att gå ut, men eftersom ingen kan köra hem från Metron och ingen verkade vilja fixa stjuts på annat sätt så hamnade vi hemma i min soffa (igen). Jag som var så taggad på att gå ut... Men nåja, let´s go out next weekend! Och hoppas på att jag kan få ha bilen, Randy nämnde nämligen någonting om det, när han såg 5 uttråkade tjejer sitta och sucka i vardagsrummet en lördag kväll. Men helt ärligt, här vill folk ha au pairer låååångt ut i förorten, där det är avstånd till allt, även de roligaste barerna med folk under 35. Okey, 15 minuter kanske, men ändå. Sen sätter dom ett bilförbud på en, som innebär att bilen måste vara hemma (i mitt fall) klockan 1 på natten. Det är ju snällt att jag kan ha den så länge, men ändå!? De flesta av oss har det så, så denna helgen, då de som kan ha bilen utan begränsning är iväg på olika semestrar, så är vi fast här...
Hm, ursäkta lite irriterat inlägg, men jag ville bara få ut mig det! Blev lite småsur ikväll. Februari är en tråkig månad!

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0