The Hoover dam

Okey, så jag har sett Hooverdam oxå! I torsdags mer eller mindre. Det var rätt intressant!
Vi körde i en timme iväg från Las Vegas och upp i "bergen", eller the foothills, som de kallas då de inte är tillräckligt höga för att vara berg. Vad kallar man sådanna i Sverige?
Ja i alla fall så kom vi till dammen, körde över den och in i Arizona, hittade ingen parkeringsplats på den sidan heller och körde tillbaka. Mitt över dammen släppte Randy av oss. Sen vandrade vi in i Nevada igen från Arizona. Ja, Colorado rivern, eller floden, skiljer nämligen de båda staterna.
Det var varmt, och det var högt och det var varmt! Och vackert! Bron som ni ser på bilderna nedan är mitt emot dammen och högre upp, men Sandi är höjdrädd så vi körde aldrig över den... Men vi flög över dammen!

Här är en sjö! Vilket jag inte mins namnet på, men det bildades tydligen då dammen byggdes, om jag inte hört fel!


Utsikten från bilen med bara ett räcke mellan oss och ravinerna



Twig såklart! Och Det står Nevada tid i bakgrunden. De är nog i samma tidsson, men hade varit kul om det hade varit en tidsson emellan staterna oxå!









//Rebecca

Kommentarer
Postat av: - Mikaela Svarfvar -

Wow va coolt!!! E det inte där Transfomers filmade in kanske?? eller jag har kanske helt fel :) Cool blogg dig ska jag följa :D

2011-04-24 @ 22:20:09
URL: http://mikaelasvarfvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0