Miami

Tänkte att jag kunde uppdatera lite om min och Marinas Florida resa :) Vi gjorde inte så jätte mycket, slöade på stränderna i South Beach, träffade en massa spännande människor och festade nätterna långa.
Flygresan var väldigt intressant, jag satt nämligen bredvid en Amish familj. Alla vet väl vad amerna är? Kristna människor som lever utan maskiner osv. De tror inte på materiella saker. Men denna familjen skulle nu ut och flyga.
Deras son hade tydligen varit i Guacomala i några månader och lärt sig spanska och jobbat osv, kommit hem och dött i en olycka på deras gård och nu skulle de flyga ner för att se vad det var han gjorde och hälsa på alla personer som han träffade.
Det var så rolgit, för jag satt bredvid mamman och hennes yngsta son, som var 11. Och när vi lyfte så var de så exalterade och mamman till och med grät.
Och ja, de klädde sig roligt ;) I såna gammeldax kläder, hehe. Men det var kul att prata med dem, men efter att bältesskylten slogs av flyttade jag över till Marina, så att mannen kunde sitta med sin fru.
Resten av dagen i Miami spenderade vi med att gå runt på stranden och sola och bada. Vi njöt av solen! :D Åh, vill tillbaka!  Dessutom, alla var så fit! Överallt var det överaktiva människor som gjorde yoga, sprang, och en massa andra gympa övningar! I 40 grader!




//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Lisbeth Louw

älskar bilden med dig i solglasögonen! O så coolt o faktiskt få träffa amish på riktigt! Väldigt speciellt :D

2011-04-12 @ 00:02:47
URL: http://thepinkmonsteramongus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0