Miami, dag 3 dagen!

På fredagen hände det spännande saker! Efter frukosten loggade jag in lite på facebook, och killen som sitter vid datorn bredvid mig undrar om jag är svensk, och erkänner att han minsan är från granlandet Finland! Vi snackar lite och han sitter och klurar ut hur han ska ta sig till Miami Seaquarium. Jag och Marina hade planer på att dra dit en dag, så vi frågar om vi kan hänga på! Det var inga problem!
Så efter att ha låtit Eero, som han heter, leta upp alla bussar och bra saker att veta för att ta sig dit, så ger vi oss iväg. Denna dagen var även regning, så det stranden hade inte varit ett alternativ ändå!
Det tog oss två timmar att ta oss från South Beach till Virginia Key, som aquariumet låg på, då en busstur var avstäng pga vägarbeten etc. Men vi kom dit! Och vi såg på delfinshow, hajar, sjökor och till min stora glädje en späckhuggarshow! :D Den dära späckhuggaren dödade nästan min kamera dessutom! Vi satte oss glatt på tredje raden fullt omedvetna om att de första sju raderna var i risksoonen! Så när den dära valen vinkar Välkomna med sin sjärt sitter jag fint och filmer och plötsligt kommer det ett ös med vatten flygandes!! Men min kamera överlevde!
Efter en heldag i soliga/regninga vattendjursparken så drog vi oss hemmåt, och kvällens äventyr kunde börja! Men mer om det senare, höhö!












Sjöko, eller Manatee


Sjölejon


Stora delfinen!



Delfinen dricker! Så sött


Trött! Haha!
//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0