Fuck u Sweden!

SKÄMS! Fy fan! Detta kommer att vara ett jävla argt inlägg!!! OM vad?! Jo vad fan tror ni? Fucking SVERIGE!!! Snackar med min kompis, som berättar en massa saker. Detta är min syn, och tänk på att jag har bott i USA, ett annat land, i ett år!!!

Det jag fick höra var att de inte firar bland annat påsk eller jul i skolorna. Man får inte sjunga nationalsången(?) Det diskuteras om att ändra flaggan, man får inte ha skolavslutninarna i kyrkan längre etc. Nu kommer jag säga min åsikt om detta! 

Sverige är ett rövslickar land!
Men helt ärligt!? Sverige är Svenskt, "invandrarna" kommer till vårat land. Vi är snälla och bygger kyrkor åt dem och låter dom bo i vårat land. Jag tror helt ärligt inte att ens 20 procent bryr sig om ifall vi firar påsk eller jul i skolan! Alla elver slipper ju lektionerna!

I USA får man x antal semester dagar för Jul och x antal över, hm? Påsk eller 4 july eller vad det nu var. Sen får man x antal semesterdagar utöver dessa helgdagar och 2 veckors semesterveckor, som man kan änvända när man vill. Om man vill Fira Hanucka eller någon annan icke kristen högtid.
 
På basebollmatcher, fotbollsmatcher etc blir det alltid en paus, där hela publiken ställer sig upp, tar av sig eventuella hattar, lägger handen mot bröstet och sjunger USA national The Star-Spangled Banner, som skrevs 1814. Hur många Asiater, turkar och mexikanare tror ni bodde här då?

Så för att inte göra detta FÖR långt, ska jag bara säga en liiiiten sak. Låt Sverige vara svenskt! Men samtidigt välkommna alla asylsökande och låta dem fira sina traditioner, samtidigt som vi tillåter oss själva att fira våra!

Och nej, jag är inte rasist, nassist, feminist etcetc. Älskar kulturer, folk med annat bakgrund, men att Sverige ska lägga sig på knä och slicka röv för att invandrarna ska ha det så bäst som möjligt, den skiten tänker fan inte jag ta! Vilka klagar mest, svenskar eller invandrarna!?




//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bara så du vet så i Amerika så är de en lag som säger att man inte får anpassa skolgången efter religösa högtider, så du har allt fel om Amerika!!

2010-09-07 @ 00:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0