Svar på kommentar

Någon undrade om det lönade sig att jag pluggar upp mina betyg, eftersom man kommer i en annan prioriteringsgrupp när man söker till högskola.
Ja alltså det är sant att man hamnar i en andrahands grupp, så att det blir svårare att komma in på det program som man vill plugga. Men samtidigt gick jag omvårdnadsprogrammet, och saknar därför vissa betyg och kurser för att komma in där jag vill. Nu är inte jag helt 100 på vad jag vill plugga, men lika bra att höja betygen och plugga in det som saknas till det jag vill just nu, eller hur? Och i "värsta" fall får jag  väll söka utomlands, där dom inte har dessa dumma nya regler ;)
England eller Österrike hade varit kul!
Så till alla er som fortfarande går på gymnasiet, satsa på höga betyg! Jag velar fortfarande över vad jag ska plugga på college, så hade ju varit bäst om jag fick mvg från början ;)

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0