Att ta farväl av en kompis suger!

Att säga hejdå är något av det värsta som finns! Jag tror inte det finns något värre än att säga farväl till någon... Speciellt när man inte vet när och om man kommer att ses igen.

Visst har jag sagt hejdå många gånger; Till mormor och morfar och alla kusinerna i Göteborg, varje gång vi åker tillbaka till Skåne efter att ha hälsat på, sagt hejdå till kompisar som har flyttat iväg... Jag har till och med tagit farväl av alla mina kompisar och familj i Sverige, för att åka till USA för ett, eller två år. Det var inte lätt! Men det var ändå inte så jobbigt, för jag vet att jag kommer hem igen. Jag vet att jag kommer att träffa (nästan) alla igen.
   Idag sa vi hejdå till Julia. Hon flyger till Österrike ikväll. Och även fast vi säger att vi ska hälsa på varandra, att alla au pairer borde träffas någonstanns i Europa nästa sommar... Så vet vi inte om vi någonsin kommer att ses igen. Självklart vill hon hälsa på här igen, självklart vill vi alla hälsa på varandra. Men inse, man kan inte hälsa på 20 vänner i olika länder. Tid och pengar är väl den största orsaken! Hur mycket kostar det inte att flyga till Mexico och Brasilien tex? Fan, jag ska bli billionär! Bara ta nästa flyg och dra när jag känner för det.
   Det är rätt jobbigt! Här träffar man så många fina kompisar! Vi har gjort och upplevt så mycket och blivit så bra kompisar, så snabbt! Självklart kan man inte vara kompisar med alla. Jag menar, personkemin fungerar inte mellan alla personer, man kan inte vara kompisar med alla, tro mig! Det har jag fått uppleva!

Så Hejdå Julia! Och lycka till i Österrike på Colleget! Vi kommer att sakna dig så mycket!



To say godbye to somebody is something of the worst thing there is! I don´t think that there is something harder than saying goodbye to anyone... Especially when you don´t know when or if you ever will meet again.

Shure, I been taking good byes many times before; to my grandparents and cousins after visiting them in Gothenburg, every time we going back to out home 4 hours away, Said good bye ti friends that has been moving away... I even said good bye to all my friends and family back home in Sweden, to go to US for a year or to. It wasn´t easy, but still not so hard, because I know I will come back again. I know that I will mett (almost) everyone again.
  Today we took farewell to Julia. She´s flying back to Austria tonight. And event though we saying that we will visit etch other, that all the au pairs should come together next summer... we don´t know if that ever will happend. Of course she wants to come back and visit again, and of course we all want to visit eatch other. But realise, I don´t think that we can visit 20 friends in different countrys. Time and money is the biggest problem! How much isnt it to fly to Mexico or Brasil for exampel? Fuck, I going to be a billionair! Just take the next flight and go wherever I want to, when I want to.
   It is hard. Here we meet so many beautiful friends! We done so much and experienced so much and became so good frineds, so fast! Then, you can´t be friends with everybody. I mean, the personal chemistry doesnt fit between everyone, we can´t be friends with everyone! And belive me, I experienced that!

So GOOD BYE JULIA! Good luck at the college and we will miss you like crazy!
//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hade en arbetskompis som var aupair i USA när hon var runt 20. Hon träffade en tjej där från Norge. Nu för två år sedan så fyllde hon 50, och då träffades dom igen efter alla år. Min arbets kompis gogglade vännen och tog kontakt. Norskan kom hit med sin familj, och sen körde Min arbetskompis dit med sin famil förra året. Så ni kanske möts igen, men inte om ett år eller två. Det hinner kanske gå 30 innan ni möts igen.

2010-09-10 @ 13:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0