Jomenvisst!

Jag gillar Bon Jovis sång "It´s my life". Ibland när jag är lite nere, eller känner att jag är tråkigt eftersom jag måste sitta hemma och spara pengar, så brukar jag spela den. För det är mitt liv, det är nu det gäller och vi kommer inte att leva för evigt! Jag vill inte sitta när jag är 75 och ångra att jag inte gjorde det eller det. Tyvärr känns det just nu som att man måste hinna med allt innan man är 30. Man ska ha rest runt innan man är 30, man ska ha gått färdigt college innan man är 30, man ska ha gift sig och skaffat barn innan man är 30... Eller, helst innan man är 28. Men tänk om man vill lite allting? Se världen, plugga och ha familj? Är det sent att börja en utbildnig när man är 24? Och varför är det fel att ha barn när man är i slutet av 20-års åldern? Och vad sjutton är problemet med att inte börja plugga direkt efter gymnasiet?
En massa åsikter som en del människor jag mött har.
Ni ser, problem problem. Men jag antar att resande kommer att begränsas rejält när man väl skaffar barn... Jobbet kan man ju alltid hoppa i några månader, men att ge en unge till sin mamma i 6 månader kanske inte är så uppskattat? Nej, så det är lite därför jag reser nu. Därför jag vill flytta till england över vintern och tågluffa Europa nästa sommar. Sen college. Eller, jag vet inte. Vi får se hur det blir! Kan ju alltid resa efter pluggandet med ;)

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0