New Orleans

Jag har blivit sugen på att åka till New Orleans. Det började när Sofia snackade om att hon ska dit under Mardi Gras, och sen när min hostmamma började snacka om hur fint det är där och hur massa coola masker som de har. Så jag bestämde mig för att fråga om kompisarna vill dra dit efter den 9 mars, eftersom detta ändå är en av USA:s största feststäder, tro det eller ej! De sa jag, över en helg dock.
Men Sarah, min kompis, vill dit under Mardi Gras, och det slutar den 8 mars!!! Men, så har både hon och jag alla våra semester dagar kvar, och eftersom de andra bara vill dra fredag till söndag, så snackar jag och Sara om att dra dit tidigare! Dessutom, på tisdagen den 8, efter midnatt, så är väl jag laglit myndig här i USA? Och jag har läst att de inte är så hårda där heller. Sarah, som är 22, kan lätt köpa drinken åt mig, och det kommer inte vara vakter där som tar den ifrån mig, vad jag har hört i alla fall. Och i bästa fall hoppas jag att vissa bartenders inte är så petiga på två dagar, jag menar... hur mycket kan min hjärna hinna utvecklas från den 6, 7 mars till den 9? Helt ärligt nu?

Sis and me på Halloween, i masker från New Orleans! Jag personligen gillar den röda mest, men den passade bättre till hennes outfit!

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0