Bahamas eller inte, jag är på semester!

Vill ni höra om min skitdag? Som började klockan 6 imorse, då vi gick upp. ´Vi hade ju tänkt att åka till Bahamas idag... Så klockan sju är vi nere vid hamnen och släpps in i byggnaden, går igenom säkerhetskontrollerna, fyller i en massa papper och går fram til disken för "ikke amerikanska medborgare". Pass och visumkontroll, går hur bra som helst, för mig... Nina bredvid saknar en signatut på sitt VISA så hon släpps inte ombord på båten! Så vi ringer typ 200 samtal de kommande 2 timmarna, Cultural Care, som vi ringde 5 gånger och frågade om vi behövde undersriften (Jag skickade upp den även fast dom sa nej) Våra hostföräldrar, Svenska ambassaden och gud vet vad. Alla säger att det ska gå, men f¨¨orna bara nej, vi kan inte släppa in dig i Bahamas. Tillslut ger vi upp, går ut och tar en taxi till imigrationsverket, som kollar igenom VISAT och konstaterar att dom var dumma i huvudet på båten, att det var inget fel alls! Ger oss ett nr till dom som vi kan ringa om vi skulle försöka åka imorgon. Vi tar en taxi, säger stranden! Åker till ett strandhotell som vi checkar in på. Klockan 10.30... Kommer på att vi inte har ätit på hela dagen så vi rusa till frukostbuffen som de precis skulle böja ta bort, sen har vi legat vid poolen och på stranden hela dagen.
I morgon ska vi försöka åka igen till Bahamas, med imigrationsverket bakom oss... Om inte, ja då drar vi till Miami och kanske Key West.... Pank lär man ju bli, eftersom vi förlorar ca 3000 på hotelet i Bahamas plus att vi ska betala för tre extra nätter här... Så jag hoppas mamma och pappa kan hjälpa mig lite, eftersom vi redan andra dagen har betalat jag vet inteh ur mkt... Nej men ingen fara ;) HÅLL tummarna för att den släpper på oss imorgon! Nu har vi en rätt mkt bevis på att åka!

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0