Ett förhållande?

Jag har två kompisar som är tillsammans med två amerikanare, eller den enas pojkvän är från centralamerika. I alla fall... Dessa killar är så grymt avundsjuka av sig! Och vad jag uppfattat så är det inte bara dessa, utan rätt många. Nu ska jag förklara vad jag menar:
Min ena kompis ringer mig igår. Hon är på malen och shoppar, det är 22 grader varmt ute så hon har på sig korta shorts och Linne och en kavaj över. Någon fara med det? Nej sådär går ju alla i Sverige på sommaren, tycker jag. Hennes kille sms och frågar vad hon gör, sen frågar han vad hon har på sig när hon är själv i malen. Så blir han sur och undrar varför hon är så finkläd när inte han är med. Min kompis stil är att klä sig snyggt, i höga klackar, kavajer och urringat, även när hon inte har kille! Nu har hon kille, så då ska hon tydligen klä sig i mjukisbrallor och t-shirts och kofta när hon inte är med honom...?
Detta är bara en av många saker. Min andra kompis skickar bred till sin kille i militären. Så sa hon att hon skrivit 30 sidor nu som svar på alla hans brev. Shit sa jag, hade det varit jag så skulle jag skrivit allt det där på datorn och skrivit ut! Då tycker både min kompis och killen jag nämne innan att jag är jätte oromantisk, de hade aldrig viljat vara min pojkvän o.s.v. Alltså? Det är väl självklart att jag hade skrivit bred för hand om jag haft en kille i lumpen och han skrev till mig, men om jag fick för mig att skriva mer än en sida och berätta jätte mycket, då skulle jag ha skrivit det på datorn kanske? Jag vet ju själv hur glad jag blir när jag får handskrivna brev och kort! Ja, det är mer pesonligt, men orka skriva 30 sidor för hand? Stackars människa som ska läsa alla dom sidorna, men dålig handstil och halvkass engelska!

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0