Baltimore

Nu är jag äntligen hemma igen efter en helg i Baltimore. Igår, lördag, så gick jag upp vid fem för att sedan hämta upp Caroline och köra mot en helgskola i Baltimore. Tog ca en timme och vi var där vid halv åtta, då vi trodde att vi var tvugna att checka in, men det var incheckning till nio... I alla fall så träffade vi Cherie och Ulrikke där, mina kompisar från Philladelphia.
Nu kommer vi till en av de roligaste sakerna på hela helgen... Jag visste att Cherie skulle komma...
Först hade vi information i en havltimme, sedan blir vi uppdelade i åtta olika grupper, vi är rätt många på skolan! Så kommer jag och Carro ut från aulan och går mot vår grupp. Då ser jag min tyska kompis Daniella stå och vinka på mig. Vi känner varandra från Au Pair skolan och hon bor ca 20 minuter bort. Så vi kramas och hälsar och pratar lite. I ögonvrån ser jag Denise Neal komma skrattande fram till mig och ger mig en stor kram. Jag blir helt chockad och bara skrattar jag med! Va fan!? Denise som jag inte träffat sedan studentent!? Haha! Jag trodde lixom att hon skulle på helgklass i Washington DC, men det var tydligen Baltimore för henne oxå! Sen så var det en tjej som bara kom fram till mig, som jag snackat med på facebook, så jag träffade en massa au pairer från Au pair skolan, jtte kul. Sen har vi en klass och sen var det lunch. Och gud vilken mat! Det var typ stor salladsbuffe med massor av frukter, olika matbuffeér och efterrättsbuffe... Och när man ätit klart kom de och plockade undan tallriken för en. Och våra rum sen, två stora sängar och ett eget badrum. Hela stället var hur fräsht som helst! Jag hade ju förväntat mig någonting i stil med Au Pair skolan i New York. Tack och lov att det inte alls var som det! Och klasserna var helt okey. Vissa mer intressanta än andra. Sen avslutades gårdagen med filmkväll. De visade "The Box" med Cameron Diaz. Carro gick och la sig och Ulrikke hade redan sett den så hon drog oxå, så jag och Cherie satt kvar och när filmen var slut fattade vi ingenting... Konstigare film får man ju leta efter... Ja, hon tryckte på den jävla knappen och de fick en miljon dollar och någon dog... Men det var inte alls det som den handlade om! För detta hände i fårsta halvtimmen, resten hände efteråt och den var ju hur jäkla skum som helst...





//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0