Musik tönten

Musiktööönt! Ja det är JAG! Jag älskar musik, i alla dess former! Mitt huvud instrument är fiol! Japp, jag spelar fiol! Haha! Jag var väl typ 10 år och skulle in till musikskolan och välja ett instrument som jag ville lära mig spela, såg en Rednex musikvideo på tv, där de spelar fiol och bara "DET vill jag spela!" Och så blev det. Nu, tio år senare sitter jag i USA, vi har lånefioler nere i källaren, inga noter och det kliar lite i fingrarna... Så jag lyckas klicka mig in på en notsida och hittar en mängd med roliga noter! Så beställde hem Pirates of the Carribean.
Jag sitter även och försöker självlära mig piano, jag plinkar på gitaurrerna och kan en hel del acord, ska låna en DVD som lär en fingerspel, och jag spelade dessutom bas under högstadietiden. Lite tråkigt att jag inte kommer ihåg så mycket av det bara :/

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0