I got a goal!

Suuuuuck! Detta med att veta vad man vill med sitt liv... Och att de sen dessutom ändrar alla jäkla regler för att kompletera sina betyg!!
Okey, nu ska ni få höra vad jag har spenderat min morgon åt! Jag har funderat, och funderat, och för att göra det hela lite roligare! Så har jag funderat lite till...! På vad? Jo! På vad jag vill bli när jag blir stor! Just nu behöver jag inte oroa mig! Eller borde jag det?
Jag är rätt säker på att jag vill bli arkitekt och designer nu :) Låter jätte kul och precis någonting som skulle passa mig utmärkt! Men... För att komma in på arkitekt utbildningen på antingen Chalmers teckniska högskola (Göteborg), Lunds teckniska högskola eller skolan i Stockholm, så måste man ha ett betygsnitt på 19,5 någonting... Vilket betyder MVG i stort sett alla ämnen. Vilket jag då såklart inte har! Så nu har jag spenderat förmiddagen med att ringa komvux i Ystad, fått reda på att jag kan läsa upp betygen på distans under mitt andra år i USA, jag ringde min mamma och bad henne kontakta SYON på min förra skola om att göra prov på de betyg som komvux inte erbjuder kurser på, jag ringde min bror och fick alla de betyg som jag inte har MVG i, jag kollade in hermods.se för att se vilka av mina kurser som de erbjuder (på distans då) och jag ringde tillbaka till komvux, skickade ett mail till henne som jag pratade med kurserna jag behöver höja... Så nu sitter jag och väntar på svar, håller tummarna för att jag kan höja alla mina betyg till MVG. De betyg jag saknar för att komma in är matte C, fysik och kemi A, vilket det står kan ersättas av naturkunskap B, som jag med automatik fått genom omvårdnadsprogrammet! Så jag behöver ju i stort sett bara plugga matte C och höja hälften av mina betyg till mvg xD Haha, omg! Jaja, detta ska jag klara! Jag har ett mål nu! Sen vill jag ta någon kurs på college i höst med. Men det är någoniting som jag inte behöver fundera på just nu, eftersom kurskatalogen inte kommit ut än! Är ju bara CSN lån som jag behöver oroa mig för då, om jag inte väljer att ta bara 6 kredits och betala för det själv :) Nåja, jag uppdaterar mer när jag får lite mer klarhet i allting! Men som jag tänker, varför ta allt på ett år när jag kommer hem, om jag lika gärna kan läsa upp en del ämnen under dagarna här i usa?

MÅL: Höja mina betyg! När jag kommer hem, läsa in matte C, om jag inte orkar göra det på distans det med. Sen, hålla tummarna för att jag blir antagen med tanke på de nya jääääävla intagningsreglerna. VEM FAN VET VAD MAN VILL BLI NÄR MAN ÄR 16 år??!! Jag har ju precis listat ut det, kanske!

//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Maaaaalin

Håller med dig! vem fan vet det när man va 16. o jag vet inte än elr jo bartender då haha^^

2010-06-07 @ 19:40:58
Postat av: Sofia

Alltså det är såna här grejer som gör att jag får panik. Jag har ingen aning om vad jag vill göra. :P Jag ska fundera under mitt år i USA. ;) Annars får jag drabbas av panik på riktigt.

2010-06-07 @ 20:15:01
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Mamma

Bra med mål. Hör av mig i morgon när jag ringt. Här då alltså.



Kram på dig

2010-06-07 @ 23:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0