Back on track!

Lyckan vänder för den som vägrar ge sig! Jag gav mig inte och ikväll hade jag en skit kul kväll! Jag åkte till starbucks, där jag skulle träffa Liza, en österikisk au pair. Kommer dit och det står en blond tjej framför mig i kön. Medan vi väntar på våra drickor så frågar jag henne lite försiktig om hon bor här. Nej säger hon, jag är en au pair, typ en nanny. Jag bara, åh! Jag med! Sen frågar hon mig om jag ska möta någon här och jag bara aa, Liza. Det skulle hon med. Så vi gick ut och satte oss och väntade på de andra tjejerna, som då kom. Två från Österike och en från Mexico! Jätte roliga tjejer och vi satt i några timmar utanför Starbacks och diskuterade, snackade och skratttade och hade de askul! :D Så roligt!
Så nu har jag ett nytt motto: Turen vänder för den som vägrar ge sig! Jag gav mig inte, och detta verkar lovande ;)



 Borde kanske nämna orsaken? Jo såhär är det, att ibland passar vissa människor inte ihop så bra, ni vet det här med personkemi? Personerna kan vara hur härliga och snälla som helst, men det är någonting där som inte känns helt rätt, så man drar sig undan och börjar söka efter andra att hänga med. Som Au pair hamnar man i en grupp, (LCC grupp, på ca 10 - 20 pers) och man är ensam och utlämnad och man börjar umgås med de andra au pairerna i samma grupp, eftersom att man inte har någon annan. Säger INTE att de andra au pairerna är dumma lr så!! Utan att ibland så är personkemin inte helt rätt. Ni vet va? Kan vara hur schysta människor som helst, men ändå... Detta hände mig, tydligen, (Fel personkemi) så jag sökte upp andra att börja umgås med, och jag tror det kommer bli bra :)
//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0