18 för att dö, 21 för en öl...

Som en kille sa på festen i fredags:
Citerat: "Jag kan köra bil när jag är 16, jag kan rösta när jag är 18, jag kan för mitt land när jag är 18, men jag kan inte drickan en öl förrenst jag är 21?!"

Så jäkla klockren!
Men det är ju faktiskt sant, de kan dö för sitt land när de är 18, men att dricka en öl, det är olagligt? Vill ni veta varför de höjde åldersgränsen på drickandet? För mycket "Drink and drive". Många kör fulla, speciellt dom mellan 18 och 21, eftersom de är yngre och tänker inte lika mycket innan, tycker regeringen. Alkoholrelaterade bilolyckor minskade faktistk efter den nya lagen, för många år sedan, eftersom de räknar på hela stora USA. Så det kanske är en bra sak ändå? Eller varför inte bara sänka gränsen på hur mycket man får drickan innan man kör. Här går de ut och tar en, två drinkar och kör hem. Vad händer i Sverige om vi gör samma sak och polisen tar oss?


//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Sofia

Svar: Precis, så jag tror det blir ganska bra med tid. Om inte annat har jag tid att hitta rätt om jag skulle irra bort mig. :P

Jag tror du ska gå in på "Redigera stilmall". Och sen leta upp där det står "#side" under den "kategorin" så redigerar du allt som har med menyn att göra, och där det står "width:" kan du ändra tjockleken på menyn. Du kan testa dig fram med olika siffror för att se vad du själv tycker blir bra. :) Jag tror i alla fall att det ska fungera.

2010-06-09 @ 19:22:18
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Mormor

Hej Rebecca. Kul att läsa din blogg varje dag. Få se om detta fungerar.Jag och datorer. I alla fall vill jag skicka många kramar till dig. Fina bilder skickar du ju med. mmorfar hälsar så mycket.

2010-06-09 @ 23:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0